Vejledninger (tidl. Metropol)ProgrammerTopdesk for operatører SagshåndteringHvordan laver jeg standardløsninger i servicedesk?

Hvordan laver jeg standardløsninger i servicedesk?

Åbn sagsstyring

Åbn sagsstyring
  1. Klik her
  2. Vælg moduler

3. Vælg "Sag-styring" hvis den ikke allerede er valgt

4. Vælg "Standardløsninger"

Liste over eksisterende standardløsninger og mulighed for at oprette en ny

Liste over eksisterende standardløsninger og mulighed for at oprette en ny

Oprettelse af standardløsning

1. Et kort sigende navn til hvornår standardløsningen kan benyttes. Husk at sætte præfiks på løsningen (IT, PP o.s.v)

2. Her vælges hvilken kategori standardløsningen skal være synlig i. (Kan også vælges underkategori, så kommer den kun frem hvis en sag har den underkategori)

3. Slet foruddefinerede værdi i Prioritet i planlægningsfeltet, og lad alle felter forblive blanke (Fold dropdown ud og tryk: "delete")

4/5. Her vælges at sagen skal tildeles den aktuelle ansvarlig som benytter standardløsningen, hvis det er en 1. line sag eller 2nd

6. Her vælges om sagen skal skifte til en bestemt status, når standardløsningen vælges. Hvis du er i tvivl, så lad vær med at udfyld den, så er det op til den aktuelle ansvarlige at vælge status

7. Denne skal ikke benyttes

8. Her skrives den tekst, der bliver sat ind på sagen. Vejledning til internt brug kan benyttes som i dette eksempel

9. Tryk på disketten for at oprette/gemme standardløsningen

Udarbejdet af Jesper Pedersen 07-11-2016. Revideret 23/11 2016

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret