Vejledninger (tidl. Metropol)HR og løn/ ØkonomiMoveOn GenereltHvordan laver jeg en brugertilpasset liste og hvordan kan jeg eksportere denne fra MoveOn til Excel?

Hvordan laver jeg en brugertilpasset liste og hvordan kan jeg eksportere denne fra MoveOn til Excel?

Dette er en guide til, hvordan man laver en brugertilpasset liste over f.eks. studerende, og hvordan man derefter kan eksportere denne liste til et Excel-ark.

Find "Stays"

Find "Stays"
  1. Klik på fanen "Mobility"
  2. Klik på fold-ud menuen "Stays"
  3. Klik på underpunket "Stays"

Lav en brugertilpasset visning

For at lave en brugertilpasset visning i MoveOn, vil det ofte være behjælpeligt at tilføje kolonner med relevante information

  1. Klik på "Columns"
  2. Vælg de kolonner du vil tilføje f.eks. "Start period" og "Subject area" ved at trykke på det grønne plus eller trække den over til de valgte.
  3. Du kan evt. også fjerne kolonner ved at trykke på det røde minus.
  4. Klik på "Ok", når du er tilfreds
  5. Du kan nu se de nye kolonner i visningen

Søg efter de relevante data

  1. Klik på "Search" for at få søgefunktionen frem
  2. Under "Status" kan du f.eks. søge efter "Planned" for bl.a. at frasortere alle aflyste ophold ("Cancelled")
  3. Under "Direction" kan du f.eks. søge efter "Outgoing" for kun at få alle udgående studerende
  4. Under "Start period" kan du søge på en bestemt mobilitetsperiode. 1S= Efterårssemester 2S= Forårssemester
  5. Under "Subject" kan du søge på en bestemt uddannelse

Avanceret søgning

Man kan få brug for at indsnævre sin søgning yderligere, så man ikke blot får resultater frem der indeholder det man søger efter. I eksemplet vil f.eks. gerne indsnævre søgningen på uddannelse, så vi ikke får både "Nursing" og "Nursing Diakonissen", men kun "Nursing"

Her kan 'avanceret søgning' benyttes.

  1. Klik på "Advanced search"
  2. Klik på drop-down menuen. Her kan man vælge forkellige måder at søge på, som f.eks. "equal" for kun at få de data frem, der er præcis det samme som det man har søgt på. Denne funktion vælges i eksemplet ud for "Subject area (home), så vi kun få "Nursing" frem.
  3. Klik på "Find", når du er tilfreds
  4. Klik på krydset for at lukke "Advanced search"
  5. Du kan nu se at det kun er ophold fra "Nursing" der vises
  6. Når du er tilfreds med den brugertilpassede visning, kan Excel-arket oprettes ved at klikke på "Export to XLS"

Gem Excel-arket

  1. Der åbnes nu et nyt vindue i browseren med denne boks
  2. Vælg "Gem fil"
  3. Klik på "Ok" for at gemme

Excel-ark er oprettet

Excel-arket er nu oprettet ud fra den brugertilpassede visning i MoveOn

Vejledning udarbejdet af Asmus Nøhr Vestergaard, Juni 2016.

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret