Vejledninger (tidl. Metropol)ProgrammerVibaso SupervisorHvordan starter jeg Adobeconnect (supervisor)

Hvordan starter jeg Adobeconnect (supervisor)

En brugervejledning til hvordan supervisorne laver et møde i Adobe Connect

Hvordan starter jeg AdobeConnect

  1. Du skriver http://phmetropol.adobeconnect.com i adresselinien (ikke i Google søgning)

Logge på Adobeconnect

Logge på Adobeconnect
  1. Username; her skal du skrive dit brugernavn til Adobeconnect (din Phmetropol emailadrsesse
  2. Password; her skal du skrive dit adobeconnect password, det er forskelligt fra dit phmetropol password
  3. Du kan sætte et flueben her så kan din computer huske hvem du er
  4. Login; når du klikker på Login kommer du ind i Adobeconnect

Sådan laver du et møde

Sådan laver du et møde

Klik på Meeting

Indstilling af mødet

Indstilling af mødet
  1. Navngiv mødet, det er dette navn der fremgår af oversigten af dine møder på forsiden af Adobeconnect
  2. Her har du en mulighed for at lave en "url", det er det internet link du skal sende til den Socialrådgiver du skal supervisere
  3. Her kan man lave en kort beskrivelse af af mødet, det har ikke nogen teknisk betydning
  4. Her skal du sætte en dato, det er ikke vigtig hvilken dato det er, da du genbruger det samme møde flere gange til den samme socialrådgiver.
  5. Varighed af mødet, her skal markere hvor lang tid mødet varer, Adobeconnect møder slukker nogen gange automatis en 1/2 time efter mødet er slut. Så angiv den varighed du regner med mødet skal vare.
  6. Skal ikke bruges
  7. Du kan ikke vælge dansk, men det har ikke den store betydning.
  8. Du skal vælge "Only registered user may enter the room (guest access is blocked)" ). Vi skal have kontrol med hvem der kommer ind i rummene.
  9. Denne skal ikke bruges.
  10. Tryk "Finish"

Vælg hvem der skal deltage i mødet

Vælg hvem der skal deltage i mødet
  1. Her skal du vælge hvem der skal deltage, det er kun deltagere der er valgt der får adgang til mødet.
  2. Tryk "Add" bår du har valgt en deltager
  3. Tryk "Finish" når du er færdig med at vælge

Mulighed for at sende en mail fra Adobe Connect

Mulighed for at sende en mail fra Adobe Connect
  1. Man bør vælge muligheden for at ikke at sende en mail

Så er mødet sat op

Så er mødet sat op
  1. Det er dette link man skal sende til dem der skal deltage i mødet

Når man klikker på linket

Når man klikker på linket
  1. Hvis man klikker på linket, og er logget på Adobe Connect vil møderummet åbne

Brugervejledning udarbejdet i november 2014

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret