Hvordan ændrer jeg manuelt stednummer på en medarbejder?

Denne vejledning henvender sig til HR-medarbejdere og forklarer hvordan man manuelt ændrer stednummer på en medarbejder. Det vil sige uden at bruge processen til ændringer, hvor der sendes e-mails ud til medarbejder, leder, It-support og Bygninger.

Vejledningen forudsætter, at du er logget ind i M4 og befinder dig på forsiden

Find den relevante medarbejder

Find den relevante medarbejder

Brug luppen øverst til højre i M4 og fremsøg den medarbejder, der skal flyttes

Gå ind på fanen Roller

Gå ind på fanen Roller

Vælg fanen "Roller" inde på personen

Afslut gamle roller og tilføj nye

Der skal tilføjes tre nye tilhørsforhold og afsluttes tre gamle. Det drejer sig om "Tilknyttet arbejdssted (ansættelse), "Almindelig ansat" og "Underviser". Den første er altid den samme. Den næste kan variere mellem "Almindelig ansat", "Betroet medarbejder" og "Leder". Den tredje kan variere mellem "Underviser", "TAP", "Administration", "Studentermedhjælper" og "Timelærer med mail og drev".

  1. Tryk på knappen "Tilføj nyt tilhørsforhold"

Tilføj nyt tilhørsforhold

  1. Vælg "Arbejdsplads" under enhed
  2. Indtast stednummer og tryk på luppen, hvorefter navnet på enheden står yderst til højre
  3. Vælg "Rolle" og herefter "Leder", "Betroet medarbejder" eller "Almindelig ansat" for ansvarsområde. For medarbejdertype (det næste af de tre tilhørsforhold, du skal oprette) vælger du mellem "TAP", "Administration", "Underviser", "Studentermedhjælper" eller "Timelærer med mail og drev". For det tredje tilhørsforhold skal du vælge "Beskæftigelse" i stedet for "Rolle" (3) og derefter "200 - Tilknyttet arbejdssted (ansættelse)".
  4. Vælg startdato for de nye tilhørsforhold, dvs. dagen hvor medarbejderen flytter
  5. Tryk på "Udfør"

 

Luk gamle tilhørsforhold

På tilhørsforholdene 1, 2 og 3 (tilknyttet arbejdssted (ansættelse, almindelig ansat og underviser) trykker du på kalenderikonet ude til højre og indsætter en slutdato. Slutdatoen skal være samme dag som startdatoen i de nye tilhørsforhold.

Skal stillingsbetegnelsen også ændres?

Hvis stillingsbetegnelsen skal ændres i samme omgang, er vejledningen her.

Husk evt. også at ændre konteringen på medarbejderen, hvilket du gør under Job & Udd.

Husk evt. også at ændre adresse/lokale på medarbejderen, hvilket du ligeledes gør under Job & Udd.

Vejledningen er udarbejdet d. 21. april 2015 af Uffe Boh Steffensen Ussingkær

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret