Hvordan laver jeg en ny medarbejdertype i M4?

Denne vejledning henvender sig til HR-medarbejdere og forklarer hvordan man opretter en ny medarbejdertype i M4. Bemærk at nye medarbejdertyper kun skal oprettes efter koordinering med It-infrastruktur, da det har betydning for rettighedstildeling i it-sammenhænge.

Vejledningen forudsætter, at du er logget ind i M4 og befinder dig på forsiden.

Vælg Opsætning, Registre og Rolletyper

  1. Vælg menupunktet Opsætning
  2. Vælg Registre
  3. Vælg Rolletyper

Udfyld oplysninger om den nye medarbejdertype

  1. Indtast et rollenr. Se evt. hvad der vil passe via oversigten længere nede på siden. Medarbejdertyperne ligger i området 311 - 321 pt.
  2. Vælg en sigende forkortelse for den nye medarbejdertype. Brug bogstaverne A-Z.
  3. Vælg et sigende navn for den nye medarbejdertype. Dette aftales med It-infrastruktur
  4. Sæt flueben i "Arbejdsplads"
  5. Sæt flueben i "Medarbejdertype"
  6. Sæt flueben i "Rolle"
  7. Sæt flueben i "Send besked ved ændring for denne rolle"
  8. Sæt flueben i "A = Aktiv", hvis du ønsker at medarbejdertypen skal være valgbar på Medarbejdersiden, når man laver en dekananmodning.

Tryk til sidst på "Gem" for at gemme den nye medarbejdertype.

Inklusion til Easy IQ

Tilføjelse af en ny medarbejdertype vil først inkluderes i EasyIQ-integrationen, såfremt rolletypen er tilføjet 'Rollegruppe' 310 (som ikke er det samme som rollekategorien)

Vælg Opsætning -> Registre -> Rollegrupper. Du får nu en oversigt, hvor du klikker på den blå ikon yderst (1) ud for rækken 310 Medarbejdertype. Her tilføjer du den nye medarbejdertype og trykker på "Gem".

Vejledningen er udarbejdet d. 25. februar 2015 af Uffe Boh Steffensen Ussingkær

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret