Vejledninger (tidl. Metropol)HR og løn/ ØkonomiMedarbejdersiden ChefhandlingerHvordan indmelder jeg ændring af adresse eller kontor på en af mine medarbejdere?

Hvordan indmelder jeg ændring af adresse eller kontor på en af mine medarbejdere?

I denne vejledning bliver det forklaret, hvordan du indmelder en ændring af adresse og/eller kontor på en af dine medarbejdere via Medarbejdersiden.

Vælg menupunktet 'Indmeld ændring/flytning af medarbejder'

  1. Klik på menuen "Chef"
  2. Klik på menupunktet "Indmeld ændring/flytning af medarbejder

 

Udfyld basale oplysninger

  1. Vælg den medarbejder, det drejer sig om. Indtast navn eller vælg medarbejderen fra dropdownen.
  2. Vælg den dato ændringen skal gælde fra.

Når du vælger en medarbejder i drop down-menuen, bliver medarbejderens nuværende forhold vist i en tabel lige under den blå boks. Sammen med feltet “Medarbejder” er feltet “Gælder fra” obligatorisk, dvs. disse felter skal altid udfyldes.

Vælg ny adresse og/eller kontor

Vælg ny adresse og/eller kontor
  1. Vælg formålsnummer. Et max 4-cifret nummer, som beskriver en stillings formål, fx formålsnummer 5120 for Administration
  2. Vælg projektnummer. Et 7-cifret nummer, som beskriver en stillings projektkategori, fx projektnummer 1000000 for Ordinær drift
  3. Vælg evt. nyt aktivitetsnummer. Et 4-cifret-nummer, som kan bruges til at opdele projektkategorier i Aktiviteter, fx bruger BYG et forskelligt aktivitetsnummer for hver af Metropols adresser
  4. Vælg ny adresse - eller samme adresse, hvis medarbejderen blot ændrer kontor
  5. Vælg nyt lokale

Skriv evt. besked til It, Bygninger og HR og klik "Godkend"

Skriv evt. besked til It, Bygninger og HR og klik "Godkend"
  1. Valgfrit: Skriv evt. besked til it-support, hvis der er noget ved ændringen, der vedrører dem.
  2. Valgfrit: Skriv evt. besked til Bygninger, hvis der er noget ved ændringen, der vedrører dem.
  3. Valgfrit: Skriv evt. besked til HR, hvis der er noget ved ændringen, der vedrører dem.
  4. Du indsender ændringen ved at klikke på knappen "Godkend".

Bemærk at ændring af adresse/lokale skal godkendes af nærmeste niveau 2-chef (såfremt du er niveau 3-leder) og HR. Disse får automatisk besked og kan godkende via systemet.

Vejledningen er skrevet af Marie Louise Møller og Uffe Boh Steffensen d. 22. april 2014. Senest revideret d. 3. februar 2015.

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret