Vejledninger (tidl. Metropol)ProgrammerPrint og kopi PrintHvordan printer jeg (som studerende) fra min egen computer, smartphone eller tablet?

Hvordan printer jeg (som studerende) fra min egen computer, smartphone eller tablet?

Beskrivelse af hvordan du kan udskrive fra din egen pc/mac og andre devices som iPad og smartphones

Start med at gå ind på studprint.phmetropol.dk

  1. Her indtaster du dit studienummer.
  2. Her indtaster du dit password. Det er det samme password som du bruger til at logge på skolens computere og det trådløse netværk.
  3. Efter studienummer og password er indtastet trykkes på "Log Ind".

Når du er logget ind mødes du af denne side

  1. Mine Printjob: Dette punkt viser en oversigt over dine printjobs fra de seneste dage og giver dig mulighed for webprint.
  2. Web Print: Her kan printes filer direkte fra computeren. Tryk på Gennemse -> Vælg filen som du ønsker at printe -> Klik "Næste". Herefter kan dit print hentes på en af printerne ved at scanne dit studiekort.
  3. Driver Print: Her kan printeren installeres på din computer, ved hjælp af en printerdriver. Det betyder du vil kunne printe ligesom på en af Metropols computere. Der er vejledning til installationen på siden.
  4. Email Print: Her kan printes ved at sende en mail til studprint@phmetropol.dk og blot vedhæfte den fil som du ønsker at printe. Første gang man gør dette, får man en mail tilbage om at man skal registrere sin mail med sit studienummer. Efter din mail er registreret (og du kan have op til 10 mailadresser tilknyttet) sender du bare en mail når du skal printe.

På hvilke enheder kan du benytte de forskellige løsninger?

Vejledningen er udarbejdet af Jesper Pedersen september 2013

3 Kommentarer

Simon Nicholson

Jeg får en fejlbesked når jeg går ind på studprint.phmetropol.dk, og kommer aldrig til nogle af disse sider.

"Network Access Message: The page cannot be displayed
Explanation: The request timed out before the page could be retrieved.

Try the following:

Refresh page: Search for the page again by clicking the Refresh button. The timeout may have occurred due to Internet congestion.
Check spelling: Check that you typed the Web page address correctly. The address may have been mistyped.
Access from a link: If there is a link to the page you are looking for, try accessing the page from that link.
Contact website: You may want to contact the website administrator to make sure the Web page still exists. You can do this by using the e-mail address or phone number listed on the website home page.

If you are still not able to view the requested page, try contacting your administrator or Helpdesk.

Technical Information (for support personnel)

Error Code 64: Host not available
Background: The gateway or proxy server lost connection to the Web server.
Date: 10-10-2013 10:38:41 [GMT]
Server: RTMGHSCN01.campn.local
Source: Remote server"

Henrik Abildgaard

Hej Simon.
Det er ikke meningen at kommentafunktionen skal bruges til support. Du må meget gerne sende denne besked til itsupport@phmetropol.dk så får du et ticketnummer og vores printerekspert vil se på sagen. Du kan også henvende dig til supporten personligt. Du kan se her hvor og hvornår vi træffes: https://phmetropol.screenstepslive.com/s/2700/m/11886/l/70503-it-support-for-studerende

Henrik Abildgaard

Hej Simon.
Du skal også bare læse min kommentar som: "Vi har testet systemet, hvis du oplever en fejl må det være noget på din computer, søg hjælp hos itsupport".
Selv god weekend

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret