Hvad forhindrer min private iPad/iPhone/MacBook i at gå online?
Ligesom Windows8-maskiner har problemer med DNS-indstillinger, kan MacBooks/iPads/iPhones også have brug for et gennemsyn før de vil online på vores trådløse netværk PHMConnect.
Her er problemet demonstreret på en iPad men det er det samme du skal indstille på MacBook/iPhone/iPad.
Gå ind i "Indstillinger", vælg "Safari"
1. Ryd cookies og data.
Vælg "Wi-Fi" under "Indstillinger"
Tryk på den blå pil for at komme ind i indstillingerne for "PHMConnect".
Ret indstillingerne under "PHMConnect"
- Din HTTP-proxy skal stå på "Fra" i stedet for "Auto"
- Din DNS skal være registreret som 10.64.2.17 eller 10.64.2.18
- Forny Lease
Åbn nu en browser
Skriv google i adresselinien og tryk enter.
Nu burde du kunne vælge "Hotspot" og få logonskærmen frem.
Hvis problemet stadig ikke er løst, kan du prøve at genstarte Mac'en så den starter op med de nye indstillinger.
Når den starter op igen, så prøv at logge på - det burde løse netværksproblemet.
Vejledning udarbejdet af Nadia Lindgren Høeg Wagner september 2013
Er der en grund til at det ikke er muligt at anvende et lan-stik i en iMac, som 'netværkskilde'?