Vejledninger (tidl. Metropol)HardwareSupport Windows 10Hvordan tager jeg (som ansat) backup af min computer (Windows 10)?

Hvordan tager jeg (som ansat) backup af min computer (Windows 10)?

Vælg "Stifinder"

Vælg "Stifinder"

Vælg "System (C:)

Vælg "System (C:)

Vælg "Brugere"

Vælg "Brugere"

Vælg dine initialer og dobbeltklik på dem

Vælg dine initialer og dobbeltklik på dem

Det typiske er at kopiere disse 4 mapper (men hvis du har filer i flere mapper, som ikke er dropbox/onedrive, så skal du medtage dem).

Det typiske er at kopiere disse 4 mapper (men hvis du har filer i flere mapper, som ikke er dropbox/onedrive, så skal du medtage dem).
  1. Billeder
  2. Dokumenter
  3. Favoritter
  4. Skrivebord

Marker de nødvendige mapper og højreklik på en af dem.

5. Vælg "Kopier"

OBS! Hvis du ikke har noget der er værd at gemme i alle mapperne kan du bare ignorere de unødvendige mapper.

 

Hvis du bruger Onedrive for Business eller Dropbox, skal du kun kopiere de data der ligger deri, hvis de IKKE er synkroniserede

Hvis du bruger Onedrive for Business eller Dropbox, skal du kun kopiere de data der ligger deri, hvis de IKKE er synkroniserede

Denne OneDrive for Business mappe ER synkroniseret og skal ikke backuppes da data allerede ligger i skyen.

Vælg P:drevet

Vælg P:drevet

Opret en ny mappe - helst markeret med måned og år

Opret en ny mappe - helst markeret med måned og år

Åbn den ved at dobbeltklikke på den

Højreklik i mappen og vælg "Sæt ind"

Højreklik i mappen og vælg "Sæt ind"

Filerne er da kopieret over

Filerne er da kopieret over

Gennemgå dit C:drev en sidste gang for at være HELT sikker på at alt er med (husk du kun kopierede dine data, så de ligger stadig på C:drevet)

Du har nu taget backup af dit C:drev!

Vejledning udarbejdet af Nadia Wagner, Juli 2016. Opdateret Oktober 2016.

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret