VejledningerSupport It support for ansatteHvordan bruger jeg ServicePortalen?

Hvordan bruger jeg ServicePortalen?

På ServicePortalen indmelder du supportsager der vedrører Bibliotek, Bygninger, Digitalisering og Teknologisk Didaktisk Udvikling (DTDU), Wiseflow, Praktikportalen og It.

Dine sager bliver oprettet i Servicedesk hvor der fra alle tilknyttede enheder sidder operatører og håndterer din henvendelse.

Klik på hvert   punkt for at få dem til at folde sig ud.

Gå til Serviceportalen

Du kan tilgå ServicePortalen her: http://service.phmetropol.dk 

Bemærk! Arbejder du udenfor Metropols netværk skal du logge på med Metropol, brugernavn og adgangskode

Indmeld sag

Når du har fundet den kategori og underkategori, der passer bedst vil du bliver mødt af en formular der har til formål at konkretisere opgaven så operatør i Servicedesk med det samme kan gå i gang med at løse sagen

  1. Du kan godt melde en sag ind på vegne af en anden. Du skal blot skrive vedkommendes e-mail adresse i feltet
  2. Når du foretager dine valg folder formularen sig, i nogle tilfælde, ud med korte kvalificerende tillægsspørgsmål eller tips til vejledninger der kan hjælpe dig med dit problem.
  3. Du har altid muligheden for at uddybe din henvendelse ved at skrive i feltet: "Uddyb din henvendelse"
  4. Du kan vedhæfte en fil. Medsend meget gerne et skærmbillede der illustrerer problemet.
  5. Klik på "Indsend" for at sende din sag
Sådan bruger du din bekræftelsesmail:
Sådan bruger du din bekræftelsesmail:
  1. Status: Modtaget. Sagen er modtaget og oprettet i Servicedesk
  2. Hvem? It-support løser denne opgave
  3. Hvad? Adgang til grupper. Det drejer sig om adgang til Intrapolgruppe (underkategori)
  4. Nr? Sag 0216-092. Din sag er oprettet i februar 2016 (0216) med løbenummer 092
  5. Hvis du gerne vil se indhold og opdateringer på din sag klikker du på linket
  6. Hvis du gerne vil se indhold og opdateringer på flere af dine sag følger du linket ”Se overblik over dine sager her”
  7. Hjælp? I mailen finder du også link til Metropols vejledningssamling
  8. For at korrespondere med Servicedesk besvarer du den mail du modtager ved oprettelse af sag. Vælg Besvar og send din opdatering så opdateres sagen automatisk i Servicedesk. Du kan også besvare din sag fra ServicePortalen.  Se hvordan i næste afsnit: Hvordan håndterer jeg mine sager fra ServicePortalen?

Vejledningen er udarbejdet af Henrik Abildgaard 11.oktober 2017

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret