Sæt et bilag i pdf format ind i en opgave i Word

Når en opgave skal afleveres, skal den afleveres i én samlet pdf fil. Ofte består en opgave af f.eks. en forside, selve opgaven, en litteraturliste og bilag.

Det anbefales at samle delene i Word eller et andet tekstbehandlingsprogram og derefter gemme det hele som et pdf dokument. Denne metode sikrer at sidetal er fortløbende.

Hjælp til dette kan du finder her:  Gem et Word dokument i pdf format

Der kan dog være situationer hvor der er behov for at indsætte flere pdf filer til det samlede dokument. Dette kan gøres i f.eks. Word

Klik på hvert af de underliggende punkter for at se flere detaljer.

Åbn nu den pdf fil der skal indsættes
  1. Højreklik på filen
  2. Vælg undermenuen: "Åbn med"
  3. Vælg nu: "Word"

4.     Word konverterer dit pdf dokument til word format når du har klikket: "OK"

Kopier nu teksten fra pdf dokumentet

Markér nu alt (Ctrl.+A) og kopier (Ctrl.C)

Indsæt tekst i det oprindelige dokument

Indsæt nu det markerede (CTRL.+V) i opgaven

Gem nu opgaven. Det kan drille med sidetallene og der findes tredieparts programmer der kan udføre denne opgave væsentligt pænere og lettere, men det er ikke noget vi supporterer. Vi kan heller ikke garantere at du ikke betaler for det "gratis" program, med nogle af dine data. Hvis du har mod på det er der her et link til et trediepartd produkt som er let at anvende: http://www.pdflabs.com/tools/pdftk-the-pdf-toolkit/

Vejledningen er udarbejdet af Henrik Abildgaard 17. oktober 2017. Opdateret 30. oktober 2017

0 Kommentarer

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret