Vejledninger (tidl. Metropol)It-systemer og servicesIntraPol UndervisningsgrupperHvordan tilføjer jeg medlemmer til en undervisningsgruppe?

Hvordan tilføjer jeg medlemmer til en undervisningsgruppe?

Du skal have administrations rettigheder for at kunne tilføje medlemmer. Normalt vil studerende automatisk komme fra de tilhørende grupper i SIS.

Gå til gruppen hvor du skal tilføje medlemmer

  1. Klik på: Administrér"
  2. Klik herefter på: "Tilføj medlemmer"

Der er 2 måder at tilføje medlemmer på:

Der er 2 måder at tilføje medlemmer på:
  1. Du kan tilføje enkelte brugere eller
  2. Du kan tilføje brugere fra gruppelister. Gruppelisterne er automatisk synkroniserede med de administrative systemer

Tilføj enkelte brugere kan gøres på 3 måder:

Tilføj enkelte brugere kan gøres på 3 måder:

1. Søg efter medlemmer at tilføje

1. Søg efter medlemmer at tilføje
  1. Søg efter studienummer, initialer eller navn
  2. Klik på den bruger du vil tilføje

Tildel nu rolle og rettigheder

Tildel nu rolle og rettigheder
  1. Vælg nu rettigheder for brugerne
  2. Vælg rolle til brugerne
  3. Afslut ved at klikke på: "Tilføj valgte brugere til gruppen"
  4. Brugeren er nu tilføjet

2. Tilføj medlemmer fra dine andre grupper

2. Tilføj medlemmer fra dine andre grupper
  1. Her kan du bruge rullepanelet til at finde gruppen
  2. Marker de brugere der skal tilføjes
  3. Afslut med at klikke: "Luk"

3. Tilføj medlemmer fra liste (f.eks. fra et regneark)

3. Tilføj medlemmer fra liste (f.eks. fra et regneark)
  1. Indsæt listen af brugernavne her
  2. Klik på: "Vælg"

Tildel nu rolle og rettigheder

Tildel nu rolle og rettigheder
  1. Vælg nu rettigheder for brugerne
  2. Vælg rolle til brugerne
  3. Vælg hvem der skal kunne se brugerne
  4. Afslut ved at klikke på: "Tilføj valgte brugere til gruppen"

Brugeren er nu tilføjet

Tilføj brugere fra gruppelister

Tilføj brugere fra gruppelister
  1. Klik på fanebladet "Tilføj gruppelister"
  2. klik herefter på: "Tilføj gruppeliste"

Du kan enten søge eller bruge rullepanelet

Du kan enten søge eller bruge rullepanelet
  1. Skriv dit søgeord i feltet her
  2. Du kan også finde din liste fra rullepanelet ved at klikke på pilen her og rulle ned til den ønskede liste

Klik nu på den liste du vil tilføje brugere fra:

Klik nu på den liste du vil tilføje brugere fra:

Listen fremgår nu i rullepanelet

Listen fremgår nu i rullepanelet

Klik nu på: "Tilføj gruppeliste"

Tildel nu rolle og bestem hvem der skal se brugerne på listen

Tildel nu rolle og bestem hvem der skal se brugerne på listen
  1. Vælg nu rettigheder for brugerne på listen
  2. Vælg hvem der skal kunne se brugerne på listen
  3. Afslut ved at klikke på: "Tilføj valgte brugere til gruppen"
  4. Brugeren på listen er nu tilføjet. Hvis der kommer nye brugere på listen fra de systemer der føder listerne (SIS og M4) vil de automatisk synkronisere med deltagerlisten i gruppen

OBS: Disse brugere fra gruppelister kan ikke melde sig ud af grupperne

Vejledningen er udarbejdet af Henrik Abildgaard september 2014. Revideret august 2016

1 Kommentarer

Pernille Sørensen

Er det korrekt. at studerende der er på orlov og gerne vil beholde deres tilknytning til grupperne, manuelt skal tilføjes efter 22 dage, fordi de er medlemmer af deres grupper i 21 dage efter udmeldelse/orlov?
Hvis "ja" er det noget værre bøvl at administrere. Både fordi man så dagligt skal tjekke om der er studerende, der skal tilknyttes, men også fordi at det nemt kan ske, at de falder af grupperne i fx en juleferie.

Tilføj din kommentar

Send mig en E-mail når kommentaren bliver besvaret